Tijdens het Kennisfestival van de stichting 'Jongeren op gezond gewicht', werden alle betrokkenen uitgenodigd om het doel van de stichting dichterbij te brengen. Een gezonde leefstijl normaal laten worden daar waar kinderen wonen, spelen en leren. Ook Bureau Blanco was uiteraard aanwezig en voor ons was het extra spannend...
LIVE: Nieuwe huisstijl YLBB
Het nieuwe jasje dat wij ontwikkelden voor het succesvolle online travel magazine, Your Little Black Book, zit als gegoten. De nieuwe huisstijl is toegepast op alle online kanalen, met het kompas als rode draad. Want dat is wat Your Little Black Book voor velen is. De gids die haar volgers naar de hotspots van Amsterdam en andere grote steden leidt.
Blanco kleurt Banff!
Social Responsibility is ook hot op Graphic Design Festival Breda
Het tweejaarlijkse Graphic Design Festival Breda is een visuele ontdekkingstocht langs exposities, films, lezingen en tours op een aantal bijzondere plekken in Breda. Hier moesten wij natuurlijk bij zijn! Niet alleen omdat dit in de aard van het creatieve beestje zit, maar ook omdat Bureau Blanco zich beweegt in het sociale domein. Ons doel is taboes in de samenleving (zoals overgewicht) bespreekbaar te maken en gedrag structureel te veranderen. Met dit in ons achterhoofd lieten wij ons inspireren door andere designers die ook hun social responsibility nemen.
Of je worst lust...
Bureau Blanco steekt Your Little Black Book in een nieuw jasje
Interventieprogramma's 2.0
Meer dan 10.000 Amsterdamse woonruimtes bieden zich aan op verhuursite Airbnb. Van een kamer voor een paar tientjes tot een woonboot of luxe loft helemaal voor jezelf, de toerist mag het zeggen. In een paar jaar tijd veranderde Airbnb de manier waarop we slapen in den vreemde totaal. Hotels kijken lijdzaam toe. Het aanbod op de site heeft dat van de grootste hotelketens ruim ingehaald.
Blanco wint Groente pitch
Identiteit van LEFF krijgt handen en voeten
Blanco in los Angeles
Exellius: het super vwo voor toptalenten
Bureau blanco heeft het concept en bijbehorende communicatiemiddelen voor de nieuwe vwo school ‘exellius’ ontwikkeld. Pientere jongeren en hun ouders worden door middel van een crossmediale communicatiecampagne aangespoord om naar de website www.exellius.nl te gaan, de open dag te bezoeken met als uiteindelijke doelstelling dat leerlingen zich aanmelden voor dé vwo school van zuidoost.
Regio Noord-Veluwe en blanco stimuleren de keuze voor een gezonde leefstijl
De campagne goed bezig is door de regio noord-veluwe per 28 februari gelanceerd. Deze campagne heeft tot doel om een gezondere leefstijl bij kinderen en jongeren van 0 tot 23 jaar te bewerkstelligen. Goed bezig heeft een positieve, stimulerende insteek en biedt ouders en jongeren ondersteuning bij het maken van gezonde keuzes op het gebied van voeding, drinken, bewegen, ontbijten en alcoholgebruik.