← Terug naar cases

over FLORIDAY

Floriday is een onafhankelijk digitaal handelsplatform voor de sierteeltsector waarmee kwekers hun catalogus, aanbod en orders beheren. Kwekers bedienen met Floriday verschillende handelskanalen - waaronder de Klok, FloraXchange en FloraMondo. Uiterlijk eind 2020 komen alle directe transacties op de marktplaats van Royal FloraHolland alleen nog digitaal tot stand. Op deze manier zet de gehele sierteeltsector een volgende stap in de digitalisering.

DE VRAAG

Bij deze nieuwe digitale manier van handelen hebben zowel kwekers als kopers te maken met nieuwe handelsprocessen. Aan ons de taak om de doelgroep bekend te maken met de nieuwe ontwikkelingen en hen te enthousiasmeren.

ONS ANTWOORD

Met de campagne ‘Eind 2020, alle directe orders 100% Digitaal’ worden kwekers en kopers via verschillende on- en offline kanalen geïnformeerd over alle voordelen die komen kijken bij de nieuwe digitale manier van handelen.

BLANCO DIENSTEN

Bij Blanco voelden we ons meteen thuis! De juiste kritische vragen werden gesteld en heel snel maakten zij de materie eigen. Blanco heeft gedurende onze campagnevoorbereidingen snel geschakeld en kon zich goed inleven in de doelgroep. Zo kwamen zij met een creatieve en passende oplossing waarbij naast een sterke campagneboodschap ook een doorvertaling is gemaakt op onze eigen identiteit! Een hele prettige en persoonlijke manier van werken!
— Daniëlle van der Peet - Communication Specialist Floriday
 
blanco-Floriday-100digitaal-mockup-1.jpg
 

Doelgroepen dichter bij elkaar brengen

Doordat de gebruikelijke manier van handelen voor zowel de kwekers als kopers verandert eind 2020, is het doel van de campagne deze doelgroepen dichter bij elkaar te brengen en hen bekend te maken met de voordelen van deze nieuwe digitale manier van handelen. Dit alles middels een herkenbare, heldere en frisse campagnestijl waarin zowel de overkoepelende doelstelling als de voordelen voor beide doelgroepen uitgelicht worden. De illustratie stijl verbindt de verschillende werelden en toont de directe connectie die ontstaat tussen de doelgroepen.

 
blanco-Floriday-100digitaal-mockup-8.jpg
blanco-Floriday-100digitaal-mockup-3.jpg
blanco-Floriday-100digitaal-mockup-4b.jpg
 

Een analoog informatiepakket met een digitale touch

Om de doelgroep niet alleen via de digitale kanalen te bereiken is er een informatiepakket ontwikkeld die verzonden is naar zowel kwekers als kopers. Het pakket, bestaande uit een envelop met brief en brochure, bevat een knipoog naar de verdigitalisering en bevat specifieke informatie voor beide doelgroepen.

 
blanco-Floriday-100digitaal-mockup-5.jpg
blanco-Floriday-100digitaal-mockup-6.jpg
 

bewustwording en activatie via verschillende digitale kanalen

Een belangrijk onderdeel van deze campagne is de doelgroep op de hoogte brengen van de verandering, gevolgd door het uitlichten van de voordelen die digitaal handelen met zich meebrengt. We willen de doelgroep activeren en enthousiasmeren zodat het digitaal handelen gaat ‘leven’ binnen de sierteeltsector. Door middel van o.a. een set aan banners die gericht via verschillende digitale kanalen verspreid worden is de bewustwordingsfase van start gegaan.

 
blanco-Floriday-100digitaal-mockup-7.jpg
 

LIVE BEKIJKEN?

Ga naar de Floriday website voor the real thing.

← Terug naar cases

Vond je dit inspirerend? bekijk dan ook ons meest recente werk... 

John.gif

kan jouw merk ook wat kleur gebruiken?

Een make-over, een complete restyle of een upgrade nodig?
John van der Kroon kan je alles vertellen over de Blanco-aanpak.
Wees gerust, hij is heel aardig.