← Terug naar cases

over Commerciële diensten

Commerciële diensten van Royal FloraHolland zijn verschillende diensten waarmee kwekers en kopers meer inzicht krijgen in data en informatie. Hierdoor kunnen relevante inzichten gegenereerd worden om de commerciële performance te verbeteren. Dit helpt kwekers en kopers om meer datagedreven te handelen in plaats van op gevoel. Op deze manier positioneert RoyalFloraHolland zich als dé partner in het verschaffen van inzichten.

DE VRAAG

Om kwekers en kopers kennis te laten maken met de verschillende diensten is er behoefte aan een campagne die de doelgroep meeneemt in het aanbod en inzichtelijk maakt hoe deze diensten nieuwe kansen creëren.

ONS ANTWOORD

Met de campagne ‘Inzicht biedt kansen’ geven wij kwekers en kopers via verschillende online en offline kanalen een kijkje in het nieuwe dienstenpakket en lichten wij per doelgroep de kansen toe die voor beide ontstaan.

BLANCO DIENSTEN

 

Inzicht biedt kansen

Met de campagne ‘Inzicht biedt kansen’ krijgen kwekers en kopers inzicht in het uitgebreide, commerciële dienstenpakket van Royal FloraHolland. Door de herkenbare, sprekende beeldtaal die wij voor deze campagne ontwikkelde wordt gelijk de link gelegd naar data. Data die vanuit Royal FloraHolland gegenereerd wordt om de doelgroep inzicht te kunnen geven in waar mogelijke kansen liggen en hoe ze deze kunnen gebruiken om hun commerciële performance te verbeteren. Door middel van verschillende on- en offline middelen wordt inzicht gegeven in het totale aanbod van deze diensten.

 
blanco-RFH-inzicht-mockup-5.jpg
blanco-RFH-inzicht-mockup-4.jpg
blanco-RFH-inzicht-mockup-7.jpg
 

adviseurs ondersteunen door middel van een compleet informatiepakket

Vanuit Royal FloraHolland worden adviseurs ingezet om de doelgroep te ondersteunen en te informeren over de verschillende diensten. Om een zo compleet mogelijk beeld te kunnen geven tijdens de bezoeken aan de doelgroep is een informatiepakket ontwikkeld, bestaande uit een insteekmap met een algemene brochure en losse factsheets per dienst. Op deze manier zijn adviseurs altijd in staat om een zo compleet mogelijk beeld te schetsen van het dienstenpakket.

 
blanco-RFH-inzicht-mockup-3.jpg
blanco-RFH-inzicht-mockup-6.jpg
 

De campagne laden door middel van de social media kanalen

Via social media wordt de campagne gedeeld door middel van dienst specifieke video’s. Elke dienst die valt binnen de commerciële diensten heeft een eigen catchy video die middels een post op social media wordt gedeeld. In de post wordt de belofte van de dienst gedeeld en wordt men doorgelinkt naar de landingspagina van de campagne waar de doelgroep meer kan lezen over de dienst en contact kan opnemen met Royal FloraHolland.

Tevens ontwikkelde wij een serie aan video’s voor de campagne. In de video’s nemen we een kijkje bij kwekers die reeds werken met verschillende commerciële diensten. De kwekers delen hun ervaring met de dienst en leggen de kijker uit wat deze voor hem of haar bedrijf betekent. Tevens komen de dienst specifieke adviseurs aan het woord die uitleg geven over de service die zij bieden vanuit Royal FloraHolland. Op deze manier worden ervaringen vanuit de praktijk gedeeld met de doelgroep van de campagne.

 

Vond je dit inspirerend? bekijk dan ook ons meest recente werk... 

John.gif

kan jouw merk ook wat kleur gebruiken?

Een make-over, een complete restyle of een upgrade nodig?
John van der Kroon kan je alles vertellen over de Blanco-aanpak.
Wees gerust, hij is heel aardig.